Pr. 19. juni 2019 får DRG nyt logo

Dansk Råd for Genoplivning lancerer i dag nyt logo og ny grafisk identitet. Det sker efter mere end 25 år med det forhenværende logo.

Det nye logo for Dansk Råd for Genoplivning består af et hjerte omkranset af en hjerne. Den røde farve fra det forhenværende logo, der symboliserer alvor, optimisme og liv, er bibeholdt. Hjertet og hjernen symboliserer genoplivning og liv og repræsenterer rådets arbejde for, at flere danskere skal overleve hjertestop og stroke til godt liv.

En tydelig dagsorden

”Vi ønsker, at Dansk Råd for Genoplivning også visuelt fremstår som en engageret, moderne og ambitiøs organisation med en tydelig dagsorden. Det nye logo repræsenterer Dansk Råd for Genoplivnings identitet, og rådets vigtige arbejde for, at flere overlever hjertestop og stroke til et godt liv.” siger Lisbet Schønau, der er sekretariatschef i Dansk Råd for Genoplivning.

Logoet er udviklet af Henrik Kaufmann fra Mannov i tæt samarbejde med DRG’s sekretariat og med gode bidrag fra rådets 29 medlemsorganisationer. Det har især været et stort ønske og et vigtigt element i udviklingen, at DRG’s aktiviteter på strokeområdet er gjort synlige i rådets nye grafiske identitet.

Vi håber, at I vil tage godt i mod det nye logo.

Du kan downloade logoet til digital brug her:

Link til logo dansk
Link til logo engelsk

Kontakt os på info@genoplivning.dk ved spørgsmål til brug af logoet