Hjælp til kommunikation og presse

Hjertestarterdagen plejer at få flot pressedækning i de lokale medier. Det skyldes, at mange er gode til at invitere lokalpressen med til Hjertestarterdagens arrangementer.

Guide til pressekontakt

Du er velkommen til at bruge skabelonerne til lokale pressemeddelelser, når du henvender dig til lokalpressen.

Se også Hjertestarterdagens gode råd til lokal presseomtale: Lokal presseomtale step-by-step

Materialer til online brug

Hjertestarterdagens logo findes i en række udgaver med hvert sit formål. Du kan downloade de versioner du ønsker og anvende dem på din organisations hjemmeside, sociale medier og øvrig kommunikation.

Du kan også downloade de to infografikker og skabe opmærksomhed om dit arrangement ved at dele dem på sociale medier i ugerne op til.

“7 ud af 10 der får hjertestop udenfor hospital får hjælp af forbipasserende i dag. Det er en tredobling siden 2001. Bliv klar til at træde til – kom til Hjertestarterdagen den 16. oktober. Se alle arrangementer på www.hjertestarterdagen.dk (eller indsæt eget arrangement)”
“3 ud af 4 hjertestop sker i private hjem. Mange tænker, at hjertestop er noget, der sker for naboen. Men du er jo din nabos nabo – så det er vigtigt, at du kan træde til overfor dine nærmeste. Kom til Hjertestarterdagen den 16. oktober og lær mere om genoplivning. Se alle arrangementer på www.hjertestarterdagen.dk (eller indsæt eget arrangement)”

Retningslinjer ved fotografering og brug af billeder

Du skal sørge for at indhente tilladelse fra de personer, som indgår på billederne, hvis du tager billeder til dit arrangement, som du gerne vil offentliggøre. Uden samtykke må I ikke anvende billederne i jeres kommunikation omkring Hjertestarterdagen.

Download skabelon til samtykkeerklæring

Pressefotos
Herunder finder du pressefotos, som frit kan bruges til lokal presseomtale af Hjertestarterdagen.